Tutustuminen Working Equitation-lajiin

• la 25.5.2024 klo 12
  • Herajoen ratsastuskeskus, Vanha Kormuntie 12, 11710 Riihimäki

Ratsastusseura Equus järjestää mahdollisuuden tutustua Working Equitationin mielenkiintoiseen maailmaan!

Tule mukaamme tutustumaan WE-maailmaan Herajoen ratsastuskeskukseen Riihimäelle!

Päivä alkaa demoesityksellä ja teorialla, jossa WE-tuomari ja Suomen sääntöjen laatimisesta vastannut Tuija Savolainen kertoo käsittelykokeen esteiden (=erilaisten tehtävien) oikeaoppisesta suorittamisesta. Iltapäivällä halukkailla on mahdollisuus osallistua omalla hevosellaan WE-tehtävien harjoitteluun.  Katsojapaikalle tulevat voivat jäädä seuraamaan myös käytännön harjoittelua. Taitovaatimuksia ei ole, kunhan hallitset hevosesi turvallisesti vähintään käynnissä ja ravissa.

Tapahtuma järjestetään maneesissa, huomioithan sään lämpötilan.

Päivän aikataulu:

Klo 12        Demoesitys ja teoriaa

Klo 13.30   Lounastauko

Klo 14        WE-tehtävät ratsain omalla hevosella, esimmäinen tunti

Tunnit päättyy viimeistään klo 19.

Tunnit pidetään paritunteina ja max. osallistuja määrä on 10 ratsukkoa eli 5 tuntia.

Osallistumismaksut:

- Katsojapaikka ennakkoon 10€ Equusin jäsenet, seuran ulkopuoliset 15€ (alle 15v maksutta)

- Katsojapaikka ovelta 15€ Equusin jäsenet, seuran ulkopuoliset 20€ (alle 15v maksutta)

- Katsojapaikka ja WE-tunti ratsain 40€ +maneesimaksu 15€

- Vain WE-tunti ratsain 40€ +maneesimaksu 15€

WE-tunnille ilmoittautuminen on sitovia ja se tulee maksaa ennakkoon. Maksua ei palauteta esteen sattuessa, mutta voit tässä tilanteessa etsiä tilallesi toisen ratsukon.

Ilmoittautumiset  ja ennakkomaksut tulee olla maksettuina viimeistään su 19.5.2024.

Maksut seuran tilille: Ratsastusseura Equus FI49 5680 0020 6588 41 , viitenumero 12505

Ilmoittaudu alla olevan esittelytekstin alla olevasta ILMOITTAUDU kohdasta.

Tapahtumassa palvelee puffetti, johon tulee myös edullinen keittolounas.

Lisätietoja voit kysellä ratsastusseuraeq@gmail.com

Working equitation on kehitetty Etelä-Euroopassa maa- ja karjatiloilla hevosten kanssa tehtävän työn pohjalta. WE on varsin tuore kilpailulaji, mutta sen suosio kasvaa nopeasti. Laji on hyvin monipuolinen, sillä siihen sisältyy niin kouluratsastusta, erilaisten tehtävien suoritusta kuin nopeuskoekin. Lisäksi joukkuekilpailuna on karjanerottelukoe.

WE on hauskaa ja monipuolista tekemistä sisältävä laji, joka innostaa niin ratsastajia kuin hevosiakin. Esteissä on erilaisia tehtäviä, esim. portin avaus, kupin siirtäminen, pujottelu- ja peruutustehtäviä sekä rinkulan seivästäminen. Korkeimmalla tasolla kaikki tehtävät suoritetaan kootussa laukassa yhden käden ohjasotteella, mutta soveltaen laji sopii kaiken tasoisille ratsukoille, sillä tehtävät voi suorittaa vaikka käynnissä!

WE lisää ratsukon luottamusta, yhteistyötä ja hevosen rohkeutta, kuuliaisuutta, notkeutta sekä kokoamiskykyä. Ratsastajille se tuo tarkkuutta ratsastukseen. Kaikki tämä hauskan ja motivoivan tekemisen muodossa!

ILMOITTAUDU TÄSTÄ

Ilmoittaudun, maksut tilille viimeistään 19.5.2024
Olen kiinnostunut ostamaan lounaan, maksu paikanpäällä.
bing.com